Η Microsoft αποκάλυψε ότι κάποτε δούλευε πάνω σε ένα project που θα μπορούσε να γίνει ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Uncharted, αλλά τελικά το παιχνίδι δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή. Η είδηση αυτή έρχεται να θυμίσει στο κοινό πόσα πολλά σχέδια γεννιούνται στα παρασκήνια της βιομηχανίας, αλλά λίγα καταφέρνουν να φτάσουν στα χέρια των παικτών.
Το ακυρωμένο παιχνίδι προοριζόταν να γίνει μια μεγάλη περιπέτεια δράσης με εξερευνητικό χαρακτήρα, γεμάτη platforming, μάχες σε δύσβατα τοπία και κινηματογραφική αφήγηση. Ήταν η απάντηση της Microsoft στη δημοφιλή σειρά της Sony και μια ευκαιρία να εμπλουτίσει τη βιβλιοθήκη του Xbox με ένα δυνατό single player IP.
Το όραμα πίσω από το project
Στόχος του Xbox ήταν να δημιουργήσει έναν τίτλο με πρωταγωνιστή έναν μοντέρνο εξερευνητή, που θα συνδύαζε το χιούμορ, τη γοητεία και την ικανότητα επιβίωσης που έκαναν τον Nathan Drake τόσο δημοφιλή. Το παιχνίδι θα εστίαζε σε περιβάλλοντα γεμάτα παγίδες, χαμένα μνημεία και αποστολές που θα οδηγούσαν τον παίκτη από ερημιές μέχρι πυκνές ζούγκλες.
Εκτός από την αφήγηση, το project θα χρησιμοποιούσε τεχνολογίες AI και προηγμένα physics για πιο ρεαλιστική αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, δυναμικούς γρίφους και κινηματογραφικές σκηνές δράσης.
Οι λόγοι που οδήγησαν στην ακύρωση
Η ακύρωση ενός τόσο φιλόδοξου παιχνιδιού δεν προκαλεί έκπληξη στη βιομηχανία, όπου τα budgets για τίτλους AAA είναι τεράστια. Οι παράγοντες που συνέβαλαν στο «πάγωμα» του project περιλαμβάνουν:
Υψηλό κόστος ανάπτυξης και ρίσκο επένδυσης, καθώς θα απαιτούσε πολυετή παραγωγή και εκατοντάδες μέλη προσωπικού.
Αλλαγή στρατηγικής της Microsoft, που έδωσε προτεραιότητα στις υπηρεσίες, τα multiplayer games και τα franchises που ήδη είχαν ισχυρή βάση, όπως τα Halo και Gears of War.
Φόβος σύγκρισης με το Uncharted, με τον κίνδυνο το νέο IP να θεωρηθεί «αντίγραφο» και όχι πρωτότυπη εμπειρία.
Τι σημαίνει για την ιστορία του Xbox
Παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι δεν είδε ποτέ το φως της ημέρας, αποκαλύπτει ότι το Xbox είχε φιλοδοξίες να εισέλθει στο είδος των κινηματογραφικών action-adventure που αγαπήθηκαν από εκατομμύρια παίκτες.
Είναι μια υπενθύμιση ότι η βιομηχανία κρύβει αμέτρητα concepts που δεν περνούν ποτέ το στάδιο της προπαραγωγής. Κάποιες ιδέες απορρίπτονται για οικονομικούς ή στρατηγικούς λόγους, άλλες ίσως επανέρχονται αργότερα σε διαφορετική μορφή.
Θα επιστρέψει κάποια μέρα;
Η σημερινή Microsoft φαίνεται να επικεντρώνεται περισσότερο σε υπηρεσίες cloud gaming και αποκλειστικά franchises που ήδη γνωρίζουν επιτυχία. Ωστόσο, η αποκάλυψη του ακυρωμένου project αναζωπύρωσε τις ελπίδες των θαυμαστών για μια νέα single-player περιπέτεια τύπου Uncharted στο οικοσύστημα του Xbox.
Με τη δημοτικότητα των ιστορικών και εξερευνητικών τίτλων να παραμένει υψηλή, δεν αποκλείεται κάποια στιγμή η Microsoft να επιστρέψει σε ένα παρόμοιο concept.
Η ιστορία του ακυρωμένου «Uncharted rival» του Xbox υπενθυμίζει ότι πίσω από κάθε επιτυχημένο παιχνίδι βρίσκονται δεκάδες ιδέες που δεν καταφέρνουν να ολοκληρωθούν. Αν και δεν θα μάθουμε ποτέ πώς ακριβώς θα ήταν αυτός ο τίτλος, αφήνει πίσω του την αίσθηση μιας χαμένης ευκαιρίας που θα μπορούσε να αλλάξει τον χάρτη των single player περιπετειών στο Xbox.