Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Η Samsung μετατρέπει τα ψυγεία της σε billboard

Τα ψυγεία της Samsung με την πλατφόρμα Family Hub σύντομα θα ξεκινήσουν να εμφανίζουν διαφημίσεις στις οθόνες τους ως μέρος μιας πιλοτικής ενημέρωσης λογισμικού στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να ξεκινήσει μετά από πρόσφατη ενημέρωση, η οποία ενεργοποιεί “προωθητικά πλακίδια” (promotional tiles) στην “Cover Screen” — την οθόνη δηλαδή που εμφανίζει φωτογραφίες, widget ημερολογίου, καιρού, λίστες αγορών και άλλες συντομεύσεις.

Αν και η Samsung αναφέρει πως πρόκειται για δοκιμαστικό πρόγραμμα (pilot), η απόφαση έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και ανησυχίες από χρήστες των Family Hub, οι οποίοι δεν περίμεναν να πληρώνουν συχνά ένα premium προϊόν και να βλέπουν διαφημίσεις σε συσκευή που θεωρητικά έχει ήδη αγοράσει.

Πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις στα ψυγεία της Samsung

Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται στην κατάσταση της Cover Screen όταν η οθόνη είναι αδρανής, δηλαδή όταν δεν χρησιμοποιείται ενεργά κάποιο widget ή λειτουργία — αντίστοιχη με εικόνες εξοικονόμησης οθόνης.

Ορισμένα θέματα/θέσεις όπως “Art Mode” ή άλμπουμ φωτογραφιών φαίνεται να εξαιρούνται — δηλαδή, όταν έχεις επιλέξει να εμφανίζεται τέτοιου είδους περιεχόμενο, οι διαφημίσεις προς το παρόν δεν εμφανίζονται πάνω τους.

Η ενημέρωση συνοδεύεται και από αλλαγές στους όρους χρήσης και στην πολιτική απορρήτου, που οι χρήστες πρέπει να αποδεχτούν όταν εγκαθιστούν το update.

Γιατί η Samsung κάνει αυτή την αλλαγή

Η εταιρεία επιχειρεί να μετατρέψει ένα ήδη συνδεδεμένο και premium προϊόν σε μια νέα πηγή εσόδων μετά την πώλησή του. Οι οθόνες των Family Hub λειτουργούν ως πάνελ που βλέπουν καθημερινά όλα τα μέλη του νοικοκυριού — ένας χώρος που για πολλά χρονιά είχε χρήση για widgets, φωτογραφίες ή χρήσιμες συντομεύσεις, τώρα μετατρέπεται εν μέρει σε χώρο προβολής διαφημίσεων.

Η Samsung προσπαθεί να “ενισχύσει την αξία” του προϊόντος, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ίδια — δηλαδή ότι οι διαφημίσεις θα είναι “καμπάνιες προώθησης σε επιλεγμένους συνεργάτες” και όχι καθολικά video ή έντονες, διακοπτικές διαφημιστικές διαφημίσεις. Σε αυτή τη φάση, είναι ένα πείραμα για να δουν πώς οι χρήστες αντιδρούν και σε τι βαθμό η παρουσία των διαφημίσεων επηρεάζει την εμπειρία και τη λειτουργικότητα της συσκευής.

Αντιδράσεις & ανησυχίες

Ιδιωτικότητα και δεδομένα: Πολλοί χρήστες εκφράζουν ανησυχία για το πώς οι διαφημίσεις θα στοχεύονται. Θα χρησιμοποιηθούν δεδομένα χρήσης του ψυγείου, του περιβάλλοντος ή των συνηθειών;

Επιλογή απενεργοποίησης: Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καθολική λειτουργία “απενεργοποίησης” για τις διαφημίσεις — αν και κάποιοι χρήστες αναφέρουν ότι επιλέγοντας συγκεκριμένα θέματα στις ρυθμίσεις του Cover Screen μπορούν να αποφύγουν τις διαφημίσεις.

Ανταγωνισμός και εμπιστοσύνη: Η κίνηση αυτή μπορεί να αποξενώσει χρήστες που θεωρούν ότι όταν αγοράζουν προϊόν, πληρώνουν ήδη για αυτό και δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις. Ειδικά για συσκευές που είναι ακριβές, η προσθήκη διαφημίσεων μπορεί να θεωρηθεί παραχώρηση που δεν ήταν διαφανής από την αρχή.

Πιθανοί αντίκτυποι
Samsung ψυγεία με διαφημίσεις: τι αλλάζει στα Family Hub
photo by samsung.com

Οι ιδιοκτήτες Family Hub ψυγείων μπορεί να αναζητήσουν εναλλακτικές εταιρείες ή μοντέλα χωρίς συνδεδεμένες οθόνες ή χωρίς υποστήριξη του Cover Screen.

Οι εφαρμογές smart home μπορεί να πιεστούν να προσφέρουν επιλογές που δίνουν έλεγχο στον χρήστη: να απενεργοποιεί διαφημίσεις ή να επιλέγει θέματα χωρίς προωθητικά πλαίσια.

Για τη Samsung, αν το πρόγραμμα πιλοτικό αποδειχτεί αποδοτικό, αυτή η λειτουργία θα μπορούσε να επεκταθεί διεθνώς ή να γίνει βασικό χαρακτηριστικό σε μελλοντικά μοντέλα.

Η ενσωμάτωση διαφημίσεων στα Samsung Family Hub ψυγεία είναι ένα σημάδι της εποχής: κάθε οθόνη που υπάρχει στο σπίτι και έχει λογισμικό συνδεδεμένο με το διαδίκτυο μπορεί να μετατραπεί σε “πίνακα διαφημίσεων”.

Αν είσαι ιδιοκτήτης Family Hub ή σχεδιάζεις αγορά, είναι σημαντικό να παρακολουθείς τις ενημερώσεις λογισμικού, τις ρυθμίσεις Cover Screen, και τους όρους απορρήτου. Είναι πιθανό η τελική μορφή των διαφημίσεων να είναι πιο διακριτική απ’ ό,τι ανησυχούν κάποιοι.

Όμως η βασική ερώτηση που γεννάται είναι: θέλεις ένα premium ψυγείο που κάποτε ήταν διακόσμηση και εργαλείο κουζίνας να γίνει και διαφημιστική επιφάνεια;

the Kick-ass Multipurpose WordPress Theme

© 2025 Kicker. All Rights Reserved.